Sun is in the Sky, oh why oh why...

Kära Vänner!

Idag var jag tvungen att stiga upp kl 9 för:

igår var jag hos Niklas,och det var Valborg (ni vet) och när jag skulle cykla hem vid halv 1, så var det LITE läskigt, hehe... + Att det körde runt en MASSA vita volvos, och det är ju också LITE läskigt... Även fast Pålin sa det inte var någon sån modell. 
När jag hade kommit en liten bit vände jag och cyklade tillbaka i blind panik hehe... Det som var bra var att Pålins mamma kom och hämtade henne och Emma så jag åkte glatt med dom. Nu tänker ni att jag inte har någon poäng i mitt babblande, men DET har jag. För eftersom jag åkte med Pålin, så fick jag ju ställa min (morrmorrs) cykel där, och den var jag tvungen att hämta imorse, och Niklas ska vara funktionär på Skärhamns Joggen (ett mkt fånigt påhitt som bara finns för att fotbollsföreningen som inte kan ekonomi och behöver lite extra cash), så jag traskade ju bort till honom vid halv 10 och kom dit 10, men vet ni vad han håller på med då? :O Han sover... Knark! HAHA det är lite fel ord kanske, gnork är nog bättre! (:
Men jag får mina kläder, som jag lånar av honom för våran teater i morgon (kom kom, det är gratis om du är under 16!), och tackar och bockar, och lämnar den okläda nyblivna 15 årigen åt sitt öde.

Men nu ska jag berätta lite om vad som hände igår på denna (o)viktiga dag. Jag tycker egentligen det är väldigt onödigt med alla dessa helgdagar som är forever, det enda som är bra är att vi får ledigt från skolan.
Så okej, jag sov med Tilda, Emma och Pålin i nån liten stuga som Emma har och det var ett helvete på min ära!
Emma och Pålin ligger och fnittrar, lyssnar på den nästan bara förfärliga musiken Pålin har på sin mobil och RINGER people! Kl halv 2... Snacka om att jag och Matilda var galna på dom! Men tillslut somnade vi och vaknade TIDIGT, så jag var väl hemma vid halv 11...Men jag kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde då...

Iallafall så åkte jag till Tilda vid halv 1 eller 12 eller vad det var och vi gjorde våfflor och hade en regelriktig Valborgspicknick på hennes gräsmatta. Sen kollade vi på kläder (Tildas syster Jannas) för att hitta någon chill tischa (Anton skulle sagt så!) som Matilda kunde ha på kvällen. För på Kvällen så skulle vi nämligen till Niklas Thedin på barnkalas, eftersom han fyllde 15. JAJA...Jag åkte hem när Tilda skulle och träna/rida och har faktiskt inga särskilda minnen av vad som hände när jag kom hem heller, jag tror jag färgade håret och spelade gitarr. :S

Vid 5 var jag all dressed up and ready to go, men Pålin och Emma var SÅKLART inte klara ännu, men jag traskade iallafall bort till Ica med löfte från Pålin att hon skulle skynda sig + att hon skulle ta moppen så det skulle gå ännu snabbare. Men jag står där i säkert 20 min innan hon kommer, (länge var det iallafall) och när hon kommer är klockan redan halv 6 (barnkalas börjar klockan 6 ni vet!). Men vi trippar in och köper presenterna som han ska få, och det var:

2 fulla godispåsar med mashmallows (vi tömde 2 lådor!)
1 nästan full godispåse med blandat godis,
1 bok: Så gör Prinsessor (tror jag den hette)
1 manikyr sett
Allt för 160 kr.

Låter inte det som perfekta presenter till en kille som fyller 15? (som inte äter godis visade det sig!!)
Sen tar det år och dar innan vi är där men efter det så såg vi på texttv (?????!), åt tacos - mums! Åt kladdkaka som  Malin hade bakat och åt vårat godis (: Vi var också ute och gick,  vi gick till en fårhage där Niklas och Jonathan jagade dom stackars fåren! Det var inte snällt alls! HEHE. Sen traskade vi tillbaka och joinade de andra (minus Jag, Tilda, Emma, Pålin, Niklas, Oscar, Jonathan) som hade stannat kvar för att hmm,,,urinera :P.
Sen stog vi en evighet vid en lycktstolpe och blev attackerade av några småminipluttar till ungar som inte visste sin plats!

Det var segt och tråkigt så samma peoples som gick till fåren, minus Oscar tror jag,,, inte säker.. Gick hem till Niklas och åt kladdkaka, godis och såg på Charlie and the Chocolate Factory, jag har inte sett den, så jag blev surig när de andra kom och gnällde om att dom ville tända eld på grillen och steka mashmallows.
Anyway det hände iallafall, så jag tog en filt och hängde med ut. Det var mysigt, men ganska långtråkigt faktiskt och det enda som hände av större intresse var att Joakim dubbade mig till Riddare av den nästan ovala grillen, SÅ NU kan jag ståta med att jag är:  Riddare av Mashmalloworden! HAHAHA.
Oscar uttryckte sin vördnad för min utmärkta mashmallowgrillning och tyckte att jag borde bli MM-grillare, istället för att uppfinna ett land där allt som är gott är nyttigt, (Jag kör med Muminmamma stilen!) som jag hade berättat för honom om tidigare på kvällen.

Kvällen var ganska lyckad, hyfsat trevlig och utmärkande.
Maan, jag har läst igenom allt, och vilket Jane Austen språk jag kör med ibland! HAHA, förra veckan någon gång, så frågade jag Jennifer om hon var opasslig! :D

Men nu ska jag skynda mig ut och kolla på när Pålin springer förbi i Skärhamns Joggen (Se över vad jag tycker om den!)

Dagens låt: Last Word - Marit Bergman
För att allt Marit gör är förknippat med underbarhet, men också för att jag nu har förstått vad Joakim pratar om när han säger att han inte kan sjunga långsamt! (Lyssna på killen, HM!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback